U bent hier

U bent hier

Beeldbellen – versterken van zelfredzaamheid

Lisa Messely
Stafmedewerker Onderzoek & Innovatie
+32 496 528 248lisa [dot] messely [at] gidts [dot] be

Peter Prinzie
Academisch coördinator

Vanuit de thuisbegeleiding zet men in op beeldschermbellen om iedereen op de juiste manier te kunnen ondersteunen. Zo kunnen mensen die op de wachtlijst staan reeds via beeldbellen geholpen worden. De technologie wordt ook ingezet om de begeleiding af te bouwen, of om tussendoor eens een check-up te doen.

Dominiek Savio zetelt ook in de gebruikersgroep van een TETRA-project met de Arteveldehogeschool. In dat project onderzoeken verschillende organisaties hoe beeldbellen succesvol geïmplementeerd kan worden in de zorg.

Door de komst van Covid-19 kwam beeldschermbellen in een stroomversnelling. Dankzij de steun van het Fonds Dr. Daniël De Coninck (Koning Boudewijnstichting) konden extra iPads aangekocht worden en smartphones opdat ook de medewerkers van Pasvu contact kunnen blijven houden met hun cliënten.

We investeerden ook in Starleaf: een toegankelijke en gebruiksvriendelijke beeldbelsoftware, die bovendien GDPR-proof is en de privacywetgeving respecteert. Dankzij deze laagdrempelige software, kunnen alle cliënten met of zonder ervaring contact houden met hun begeleider.

Het Fonds Research and Innovation heeft ook hier een duwtje in de rug gegeven.

Beeldbellen Beeldbellen Beeldbellen